Cat

El descanso de ti és un projecte de Marta Carrascal i Lucca Masciano.

Després d’acabar la carrera en Psicologia, l’any 2006, vaig viatjar a Rishikesh, l’Índia, per a fer un voluntariat amb nens. Va ser durant aquesta experiència a l’Índia on vaig tenir la meva primera presa de contacte amb el ioga. 

Aquest viatge no sols va representar un punt d’inflexió crucial en la meva vida, sinó que també va desencadenar una sèrie de moviments significatius, que van incloure mudances, canvi de professió, viatges per Àsia i el Perú, formacions amb diversos mestres, hores dedicades a la pràctica, trobades amb persones meravelloses i enfrontaments a les crisis i interrogacions pròpies la vida.

En els últims anys, el meu interès s’ha centrat especialment en el ioga nidrā, i he continuat aprenent de mestres en l’àmbit de les pràctiques nocturnes. Crec fermament en tot allò que ens allibera de la letargia quotidiana i en el poder transformador de les disciplines que fomenten una introspecció compassiva. A través del que comparteixo, aspiro a ser una companya en els canvis i travessies vitals d’aquells que, igual que jo, busquen viure i somiar desperts.

A més de la meva experiència en ioga i Psicologia, compto amb especialitzacions en Teràpia Gestalt, Psicofarmacología i addiccions.

El Yoga Nidra

El ioga *nidra és un estil de ioga desenvolupat pels mestres de ioga *Swami *Satyananda *Saraswati i *Swami *Sivananda, que es van proposar aconseguir aquesta zona que es troba entre els estats de vigília i els estats de somni. De fet, en sànscrit, ioga *nidra pot traduir-se per ioga del somni mental o ioga del somni psíquic.

El ioga *nidra s’emmarca, així doncs, en el que jo dic estils de ioga passius. L’objectiu d’aquesta mena de ioga és aconseguir una relaxació profunda, però alhora conscient.

Beneficis del ioga *nidra
Els beneficis del ioga *nidra són molt nombrosos, però per sobre de tot m’agradaria destacar els següents.

Dia: Dissabte 25 de maig

Hora: 09.30h

Marta Carrascal

El descanso de ti és un projecte de Marta Carrascal i Lucca Masciano.

Després d’acabar la carrera en Psicologia, l’any 2006, vaig viatjar a Rishikesh, l’Índia, per a fer un voluntariat amb nens. Va ser durant aquesta experiència a l’Índia on vaig tenir la meva primera presa de contacte amb el ioga. 

Aquest viatge no sols va representar un punt d’inflexió crucial en la meva vida, sinó que també va desencadenar una sèrie de moviments significatius, que van incloure mudances, canvi de professió, viatges per Àsia i el Perú, formacions amb diversos mestres, hores dedicades a la pràctica, trobades amb persones meravelloses i enfrontaments a les crisis i interrogacions pròpies la vida.

En els últims anys, el meu interès s’ha centrat especialment en el ioga nidrā, i he continuat aprenent de mestres en l’àmbit de les pràctiques nocturnes. Crec fermament en tot allò que ens allibera de la letargia quotidiana i en el poder transformador de les disciplines que fomenten una introspecció compassiva. A través del que comparteixo, aspiro a ser una companya en els canvis i travessies vitals d’aquells que, igual que jo, busquen viure i somiar desperts.

A més de la meva experiència en ioga i Psicologia, compto amb especialitzacions en Teràpia Gestalt, Psicofarmacología i addiccions.

El Yoga Nidra

El ioga *nidra és un estil de ioga desenvolupat pels mestres de ioga *Swami *Satyananda *Saraswati i *Swami *Sivananda, que es van proposar aconseguir aquesta zona que es troba entre els estats de vigília i els estats de somni. De fet, en sànscrit, ioga *nidra pot traduir-se per ioga del somni mental o ioga del somni psíquic.

El ioga *nidra s’emmarca, així doncs, en el que jo dic estils de ioga passius. L’objectiu d’aquesta mena de ioga és aconseguir una relaxació profunda, però alhora conscient.

Beneficis del ioga *nidra
Els beneficis del ioga *nidra són molt nombrosos, però per sobre de tot m’agradaria destacar els següents.

  • Afavoreix estats de relaxació profunda.
  • Ajuda a interioritzar vivències i fets.
  • Elimina l’ansietat.
  • Combat l’estrès.
  • Reforça la connexió entre la ment i el cos.
  • Contribueix al control de les pròpies emocions i pensaments.
  • Millora la qualitat del descans.
    Tot això reverteix en el teu benestar general, amb els seus indubtables avantatges per al sistema nerviós, el sistema immunològic, etc. Com veurem en breu, l’equilibri dels cicles del somni es compta també entre els beneficis d’aquesta pràctica.

Dia: Dissabte 25 de maig

Hora: 09.30h